Direktlänk till inlägg 3 maj 2010

Blyghet

Av trebarnspappa - 3 maj 2010 17:51

Hur blir man av med det?


Min dotter går i 1:a klass och idag hade klassen haft lite idrott. En av 6:orna skulle hålla i lektionen och då är det ett mönster som bryts, genast vill min dotter inte vara med. Hon låste in sig på toaletten och ville inte öppna för sin fröken. En fröken hon älskar över allt annat.


Vad gör man med blyga barn.


Allt förändrades när hon var i 3 års åldern, hon började säga att hon var blyg och gömma sig när vi fick gäster. Detta har trappats upp mer och mer under åren och jag och min sambo har kanske inte varit så uppmärksamma. Nu har det gått lite överstyr och det har börjat påverka hennes skolgång.


Vi vill ju bara hennes bästa!


Fy fan va man kan må dåligt som förälder - mardrömmen är ju att ens barn ska bli utfrysta, mobbade etc i skolan. Vi är inte där, men frågan är om hon är på väg dit?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av trebarnspappa - 20 maj 2010 20:42

Kvällen blev inte precis så jag hade hoppats.Torsdagar är min sambos träningsdagar så hon drog iväg vid 18.30. När min yngste skulle somna kom hon in i en fas där hon absolut inte kunde somna hur trött hon nu än var - det var väldigt mycke skrik...

Av trebarnspappa - 20 maj 2010 11:02

Läste precis en artikel i DN: http://www.dn.se/insidan/blyghet-maste-inte-bli-ett-problem-1.428999   Hur svårt ska det behöva bli att vara förälder?   Ju mer man läser om tips till blyga barn ju mer osäker blir man. Inte på hur man ska göra...

Av trebarnspappa - 19 maj 2010 08:50

Det gör ont att vara förälder - ibland väldigt ont.   Min äldsta dotter har problem, hon är så blyg och tänker ibland så mycket att det hämmar henne. Igår pratade vi med hennes lärare i skolan som berättade att hon suttit en hel lektion utan at...

Av trebarnspappa - 5 maj 2010 21:57

Nu sitter man lite sleten i soffan framför en förhoppningsvis bra fotbollsmatch... Har ju själv spelat lite idag.   Min äldsta dotter har gjort små framsteg denna veckan. Framsteg som för andra barn kanske inte varit så stora men för oss och fö...

Av trebarnspappa - 4 maj 2010 09:46

Igår var det stora deklarationsdagen. Att man aldrig lär sig.   Vi hade hjälp under 2009 med att dränera runt huset. Så nu tänkte jag att jag skulle göra ett ROT avdrag. Men där hade jag missförstått allting. Om man betalade fakturan innan de...

Presentation


Jag är en trebarspappa som har kommit till insikten att jag behöver skriva av mig... För att förhoppningsvis bryta en negativ trend så kanske det här hjälper - Det kommer nog mest om att handla om hur svårt det kan vara att vara förälder men även om livet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv en hälsning/fråga


Ovido - Quiz & Flashcards